субота, 18 лютого 2023 р.

Досвід використання групової роботи на платформі Zoom

                                                       


Успіх роботи на уроці залежить від активної взаємодії всіх учасників освітнього процесу, технічних можливостей та насамперед навичок педагогів у сучасних інформаційних і цифрових технологіях.

За умов дистанційного навчання на своїх уроках учителі використовують різні сервіси та форми роботи. Звісно,можна працювати зі Skype чи влаштовувати групові чати-дзвінки-конференції в месенджерах Viber, Telegram та інших. Але куди зручніше ті інструменти, які максимально пристосовані для навчання і є простими в користуванні.

Одним з таких є Zoom– сервіс для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку. Тут можна проводити групову роботу, розподіливши усіх учасників на сесійні зали. Така форма забезпечує взаємодію між учнями і робить непрямим керування вчителя. Він виступає організатором початку і кінця роботи: формулює завдання, спільну інструкцію по його виконанню.

Робота  перетворюється із індивідуальної діяльності кожного учня в співпрацю. Здобувачі вимушені навчитися домовлятися швидко, не враховуючи особисті інтереси. Поступово учень починає відчувати клас частиною свого світу, він зацікавлений в підтриманні дружніх стосунків. Ця форма  має велике значення для формування самостійності школяра. Працюючи в команді, він має можливість проявляти ініціативу (вибрати завдання, порадити, як організувати роботу); вчитися планувати свої дії, переконувати, нести відповідальність за себе і команду.

Елементи групової роботи на уроках української мови:


        Урок  "Розділові знаки в безсполучниковому  реченні"(9 клас)








Урок "Подвоєння приголосних внаслідок збігу. Тренувальні вправи"(5 клас)



                                      


   УРОК " Повторення та узагальнення про прикметник" ( 6 клас)



Виступ  "Сесійні кімнати для групової роботи"

Презентація






неділя, 7 серпня 2022 р.


ЕЛЕКТРОННІ ПІДРУЧНИКИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 5 КЛАС НУШ












вівторок, 19 липня 2022 р.

Виховна робота в умовах війни: важливі аспекти

                         

Корисні поради та матеріали для організації виховної роботи в новому навчальному році.

Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. Усе, що відбувається зараз – виклик для школи, для вчителів та учнів. Звісно, постає питання: як саме працювати просто зараз, як розставити акценти? 

Найважливішими напрямами виховної роботи зараз мають стати: 

  • психологічна та емоційна підтримка учнів;
  • навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо);
  • адаптація та підтримка учнів-ВПО;
  • розвиток критичного мислення та медіаграмотності;
  • національно-патріотичне виховання. 

Психологічна та емоційна підтримка учнів

Зараз учні найбільше потребують підтримки та розуміння, академічні успіхи та оцінки відходять на другий план.  Їм потрібна наша впевненість у тому, що все буде добре, наша стійкість та віра в перемогу навіть у важкі часи невизначеності. 

До того ж тепер учитель додатково стає ще й справжнім психологом!  

У такій роботі можна використати  матеріали:

Правила поведінки в умовах воєнного стану

Нова реальність диктує нові правила життя. Тепер одне з найважливіших завдань – навчити дітей правилам безпеки, які допоможуть зберігти життя. 

Школярі мають знати:

  • які заборони та обмеження діють під час воєнного стану;
  • що таке «тривожна валіза», як її зібрати, що туди покласти;
  • як діяти під час повітряних тривог (що робити, якщо сигнал застав удома / на вулиці / в магазині тощо);
  • як поводитися під час обстрілів;
  • що робити у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів;
  • як надавати першу домедичну допомогу.


Під час підготовки тематичних виховних годин  стануть у пригоді такі матеріали:


Адаптація та підтримка учнів-ВПО 

Під час роботи  стануть у пригоді наступні матеріали:

 Розвиток критичного мислення та медіаграмотності

Про те, наскільки важливо критично мислити в будь-якій ситуації та володіти навичками медіаграмотності, говорили завжди. І тепер, в умовах війни, ми можемо як ніколи добре бачити всі наслідки активної роботи ворожої пропаганди. Вона приймає різні форми, інколи найнеочікуваніші, але ми маємо бути готові. І маємо навчити дітей теж бачити фейки та пропаганду, адже нерідко вона спрямована саме на молоде покоління, на яке легше вплинути.

Тож саме час працювати! 

У цьому допоможуть наступні матеріали:

Вчіть школярів довіряти лише офіційним джерелам та завжди перепровіряти інформацію, особливо перш ніж поширювати її. 

Національно-патріотичне виховання

Тепер, в умовах повномасштабної війни,  ми маємо приділити особливу увагу національно-патріотичному вихованню. 

Саме тому надзвичайно важливо:

  1. Проводити заходи національно-патріотичної спрямованості.
  2. Займатися волонтерською діяльністю.
  3. Розповідати дітям про українську культуру.
  4. Влаштовувати акції пам'яті.
  5. Проводити години спілкування, присвячені війни рф проти України.
  6. Створювати навчальні проєкти, присвячені борцям за незалежність та свободу нашої країни.
  7. Організовувати зустрічі із ветеранами АТО, ООС та війни рф проти України. 


Під час роботи  стануть у пригоді  матеріали:

неділя, 17 квітня 2022 р.

МОДЕЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 КЛАСІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ (ЗАПРОВАДЖУЮТЬСЯ ПОЕТАПНО З 2022 РОКУ)








субота, 3 серпня 2019 р.

Перелік слів із правильним наголосом для успішної підготовки до ЗНО-2020


Міністерство освіти і науки України у наказі №696 затвердило перелік слів із нормативним наголосом. Ці слова повинні знати учні для успішного тестування з української мови і літератури в 2020 році. Читати

Новий правопис замінить редакцію від 1992 року



                                    

Нову редакцію українського правопису Кабінет міністрів затвердив під час засідання 22 травня, а повний текст документа було нещодавно оприлюднено на сайті Інституту мовознавства імені Олександра Потебні Національної академії наук.
У пояснювальній записці до правопису зазначається, що нову редакцію розроблено на основі української правописної традиції з урахуванням новітніх мовних явищ, які набули поширення в різних сферах суспільного, наукового й культурного життя.
Зміни у мові, які будуть впроваджені згідно з документом, можна поділити на дві частини: остаточні й варіантні доповнення до чинних норм. Так, невідмінюваний числівник “пів“, який має значення “половина”, писатиметься з наступним іменником у формі родового відмінка однини окремо: пів яблука, пів Європи, пів години, пів України.
Водночас, деякі слова матимуть різні варіанти для використання. Наприклад, слова, які традиційно в українській мові вживалися з “ф“, тепер матимуть такі ж повноправні змінні варіанти з літерою “т“: анафема й анатема, ефір і етер, кафедра і катедра, міф і міт, Афіни й Атени.  Новий правопис
                                                 

Що треба знати про новий український  правопис-розмова з Олександром Авраменком